Secret Garden

Alhamdulillah… Pagi Ahad yang sedikit mendung  hari ni. Daripada duduk bemalas-malasan atas katil  rasa lebih baik bermesra-mesraan dengan pokok-pokok di taman halaman rumah yang saya namakan  secret garden.
Sebenarnya, kebanyakan pokok yang ada di taman ni ditanam oleh Abang. Kami mula menanam pokok-pokok ni dari awal mendiami rumah ini iaitu pada akhir tahun 2004. 
Alhamdulillah taman ini dibina dengan penuh kasih sayang oleh kami sekeluarga. Sekarang kebanyakan pokok dah semakim tinggi dan membesar. Sebagai contoh, pokok kipas dahulunya hanya dibeli didalam pasu plastik yang kecil. Tingginya dulu tak sampai satu kaki. Tapi sekarang dah besar panjang hidup subur di tepi gazebo minum petang.
Secret garden diberi nama berdasarkan kedudukan taman ini terbatas daripada pandangan orang luar. Rumah kami dipagari pagar benteng setinggi 8 kaki. Bukan bertujuan untuk bermegah tetapi bertujuan untuk mewujudkan sebuah rumah yang santai seperti di resort dan kami bebas bersantai di taman atau makan2 di ruang makan terbuka sambil menonton tv tanpa ternampak oleh orang lain dari luaran atau jalanan.
Insya Allah secret garden ini akan terus menceriakan hidup kami sekeluarga dengan memberikan udara yang bersih dan menyebarkan Qi positif serta cinta kasih sayang ke seluruh hidup kami.
Mahariani Hassan
Catatan harian.

No comments: