Kunci Hidup MEWAH

Teks:  Mahariani Hassan

#1.
Sentiasa tunduk ke bawah.  Omputih kata #HUMBLE.  Uolls, kita kat dunia ni berapa lama sangat nak hidup di atas ye? Berapa  lama sangat nak pandang ke atas je?

Keegoan dan perasaan sombong sentiasa ada dalam diri kita.  Tak ada cara lain untuk mengelaknya selain tunduk pada kuasa yang Maha Kuat.  Tunduk pada kuasa Allah Taala.

Solat lima waktu memerlukan kita untuk sujud sebanyak 34 kali dan rukuk sebanyak 17 kali. Pernahkah masa kita rukuk dan sujud tu, kita tunduk dengan membawa sekali keegoan, kesombongan, hati dan jiwa kita ke bawah?

Apabila sujud, sepatutnya masa tu luruh jatuh tersembam semua keegoan kita. Kita akui ada kuasa yang lebih hebat dari diri kita. Kalau kita tak pernah rasa macam tu, eloklah kita semua mulakan sekarang.

Ramai manusia lupa, tapi Allah S.W.T tidak pernah melupakan kita.  Tetapi bila kita sentiasa tunduk padaNya, dengan izinNya Dia akan berikan kemewahan pada kita dengan cara yang kita tak sangka pun.  #Kuncinya ialah sentiasa tunduk dan pesan pada diri sendiri kita tak punya apa-apa.  Semuanya Allah punya.

To be continued...

Salam Jumaat uolss.

PS: Please #share untuk kebaikan semua orang.  Boleh kan?

No comments: